|
|
OBS! Denna sida innehåller vuxet material och är under inga omständigheter lämplig för personer under 18 års ålder.
Du är inte inloggad. Registrera dig på några sekunder och logga in för att kunna skriva och slippa ovanstående reklam.
Trackerino skrev:
Det finns inge gud, det finns inget liv efter detta (man bara ruttnar i jorden), alla religiösa profiler var antingen sinnessjuka eller höga på droger.... ner med all religion allt är bara BULLSHIT!!!!
Hur kan du någonsin med logik och vetenskap bevisa att skaparen till logik och vetenskap existerar?
Hej, jag heter Julius och har suttit och läst igenom denna tråden. (registrerade mig faktiskt pga den haha)
Jag vill verkligen inte komma här och vifta med min kristna tro och döma er andra, men de flesta diskussioner som handlar om religioner brukar landa i att folk med tro, folk som tror på ett (eller flera) högre väsen och som faktiskt erkänner det, brukar bli idiotförklarade och ansedda som dumma i huvudet.
Jag vill bara fråga er om någon som talar emot t.ex. kristendomen någonsin har varit i en kyrka och försökt ta del av det som förkunnas där?
Hur ska man annars kunna döma hela det kristna tankesättet och den så kallade kristna ideologin?
Jag är själv kristen och har vuxit upp i en frikyrklig familj, så det med tro har på något sätt varit naturligt för mig, men jag vill påpeka att det är JAG som har tagit beslut om att bli kristen på riktigt, och därmed bekänna Jesus som min räddare.
Orkar inte skriva mer just nu, men vill gärna vara med och fortsätta diskutera denna fråga! ![]()
Trackerino skrev:
Pettzon skrev:
Trackerino skrev:
Det finns inge gud, det finns inget liv efter detta (man bara ruttnar i jorden), alla religiösa profiler var antingen sinnessjuka eller höga på droger.... ner med all religion allt är bara BULLSHIT!!!!
Kan du motivera det där?
tex hur fan kan man tro att en kille dör, några dagar senare så har yhan flyttat på ett jätte stort sten block helt själv och gått därifrån.....
Jesus = EPIC WIN, Trackerino = FAIL
Förstår du det logiska sambandet? Hur stora stenar kan du flytta efter att du dött? Hur många kommer hjälpas åt för att skriva en bok om dig?
schizo skrev:
Trackerino skrev:
Pettzon skrev:
Kan du motivera det där?tex hur fan kan man tro att en kille dör, några dagar senare så har yhan flyttat på ett jätte stort sten block helt själv och gått därifrån.....
Jesus = EPIC WIN, Trackerino = FAIL
Förstår du det logiska sambandet? Hur stora stenar kan du flytta efter att du dött? Hur många kommer hjälpas åt för att skriva en bok om dig?

Så vart befinner sig Jesus barnbarnsbarn-osv i dag?
Killen var 33 när han dog, och han var väll en "vanlig" man fram till de sista åren?
Jag är tveksam till att någon bemödat sig att bevara släktledet som i Dan Browns bok.
Ändå så borde det finnas ättlingar till Jesus.
Abuse skrev:
Killen var 33 när han dog, och han var väll en "vanlig" man fram till de sista åren?
Jag är tveksam till att någon bemödat sig att bevara släktledet som i Dan Browns bok.
Vad märkligt att du frågade just idag. Som bara av en slump så finns faktiskt Jesus systerson på Opium http://www.opium.se/profile.php?id=201
Abuse skrev:
Kolla på Da Vinci-koden och återkom n00b.
Min Jesus har alltid varit Rasputin. Han var definitivt som en Messias när han levde om än mycket sexigare (han knullade dem tills de blev friska). Han återuppstod några gånger från att han borde varit död (gift+skjuten), men kastades i en isvak, tror åtminstone inte att han kom levande ur den.
Hur kan någon motsätta sig det här? Detta bevisar ju Guds existens, allsmäktighet och evinnerliga godhet!
Trackerino skrev:
Barn, kom ihåg att BÄSTA sättet att starta en diskussion eller försöka förstå något som någon annan tror är att vara så negativ som möjligt, tro att man vet vad som händer efter döden, och helst använda ett tufft engelskt ord i caps.
Varför har inte jag kommit på någon religion än Trackerino? Eller har någon uppkallad efter mig? Jag knarkar måttligt mycket, och angående sinnessjukan har man ett par diagnoser i bagaget.