|
|
OBS! Denna sida innehåller vuxet material och är under inga omständigheter lämplig för personer under 18 års ålder.
Du är inte inloggad. Registrera dig på några sekunder och logga in för att kunna skriva och slippa ovanstående reklam.
Hela rättsystemet är nedlusat med fega ynkryggar som inte vet hur man dömer ut straff. Till råga på allt så samlar dom gräddan av sin inkopetens till Svea hovrätt där ett gäng senildementa jurister sitter och försöker misstolka lagboken. Eftersom samma senildemeta idioter åker bil till jobbet och aldrig är ute i samhället förutom när dom umgås med sina överklassvänner inom slutna sällskap där samhällets misär är långt borta, så kan dom inte heller förstå var som händer. Undra hur dom skulle reagera om det var deras 14-åriga dotter som låg hjälplös under en 25-årig våldtäktsman?
Men den här "rättsäkerheten" så kan vi väl lika gärna avskaffa hela systemet och spara massa pengar till statskassan istället. Det spelar ju ändå ingen roll vilket brott du begår. Du kan alltid lita på att du kommer undan på något sätt.
Julius Caesar skrev:
Hela rättsystemet är nedlusat med fega ynkryggar som inte vet hur man dömer ut straff. Till råga på allt så samlar dom gräddan av sin inkopetens till Svea hovrätt där ett gäng senildementa jurister sitter och försöker misstolka lagboken. Eftersom samma senildemeta idioter åker bil till jobbet och aldrig är ute i samhället förutom när dom umgås med sina överklassvänner inom slutna sällskap där samhällets misär är långt borta, så kan dom inte heller förstå var som händer. Undra hur dom skulle reagera om det var deras 14-åriga dotter som låg hjälplös under en 25-årig våldtäktsman?
Men den här "rättsäkerheten" så kan vi väl lika gärna avskaffa hela systemet och spara massa pengar till statskassan istället. Det spelar ju ändå ingen roll vilket brott du begår. Du kan alltid lita på att du kommer undan på något sätt.
Huvet på spiken min vän...
Dom är Borgare punkt slut
Benson skrev:
Dennis_med_D skrev:
Dom är Borgare punkt slut
Borgare?
mm? ![]()
Blir så innehelvete ARG så jag skulle kunna bryta benen på dom !!!
Skulle ju för faan vara värre straff för dom jävlarna som våltar barn ju!!! Fast jag skulle hälst vilja att alla våldtäksmän skulle bli kastrerade å uthängda med bild så att alla ser vilka jävla svin som håller på med sånt å minst tjugo år på anstalt!!!
Orsaken är att våldtäktsbegreppet har blivit utvidgat på grund utav allmänhetens klagomål efter flera uppmärksammade fall där flickor blivit våldtagna eller sexuellt utnytjade (välj term själv) när de var i försvarslöst tillstånd. Detta leder till en situation där många kränkningar kan kallas våldtäkt, domstolarna som får den otacksamma uppgiften att fastställa skadeståndsbelopp i dessa fall måste då ta hänsyn till att det är olika kränkningar men att de stoppas under samma term. Eländet i detta fall är klart ett offer för det här förhastade och ogenomtänkta beslutet. Ska domstolarna dömma samma straff för olika kränkningar?
Jaja, ni jobbar inte Svea Hovrätt och ni har läst en artikel i allas våran favorithetsartidning aftonbladet.. Vet ni tillräckligt mycket om fallet i detalj för att egentligen kunna utala er? Det enda jag ser är snack om kastrering osv.... Det måste för fan finnas rättssäkerhet åt båda hållen.
En sak.. Man hör om dommare som själv våldtar och går fria, vafan, hela vårat samhälle är korruperat och smutsigt, man blir ju mörkrädd
Jonas_The_Slave skrev:
En sak.. Man hör om dommare som själv våldtar och går fria, vafan, hela vårat samhälle är korruperat och smutsigt, man blir ju mörkrädd
Ok. utveckla.
invecklat, utvecklat... ett problem kan väl vara att vi fortfarande ser varje förbannad våldtäktsman som sjuk _individ_ och vägrar försöka förstå hur han tänker. det verkar ju tyvärr som om han tänker ungefär lika dant som resten av samhället, inklusive domstolarna, dvs att kvinnor _har_ något som män behöver och kan tvinga till sig, att det ingår i mannens identitet att ta, och att en tjej _ska_ vara passiv upp till den punkt där det blir _sexigt_ att säga nej... samt att män är otillräkneliga... citerar Tomas Erikson,som jobbat på akut psyket i Malmö o på en massa fängelser i mer än 20 år;
Det handlar inte om makt, det är en myt. Mäns aggressivitet är ett uttryck för mannens specifika könsegenskap. 90% av alla mord begås av män.
(Sydsvenskan 24/11-04)
jag menar, om folk i auktoritetspositioner tror sånt skit _går_ det ju inte att ändra på? det är inte sjuka individer, menar jag, utan ett patologiskt jävla samhälle som skadar pojkar o flickor alike...
jag tror tyvärr att alla (ok, ett undantag eller två) flickor jag känner har varit i situationen där de sagt nej tills det inte gick att säga nej längre, och sen fått den förbannade situationen löst för sig på ett eller annat sätt... och ingen anmäler det, för som vi vet, det krävs att man var spik nykter, oskuld, vuxen, dotter till förövaren, blev slagen blodig, hade polotröjja på sig och filmade det hela för att man ska ha en chans att få sk upprättelse....AAARRRGHH!!
Senast redigerat av gosmonstret (2005-12-14 08:47:49)
Hmm.. sen är det så att ni läser bara aftonbladet och skvaller tidningarna. De förstäker eran stimuli i hjärnan. Blåser upp det.
Man måste ha bevis för att kunna fälla någon. Det visste ni va?
Sen är det så att den som klär sig väldigt utmanande får typ räkna med att bli överfallen. Ledsen men så sant. Synd ändå att våldtäkt sker för det skadar ens självförtroende och man bär med sig det hela livet.
Men opium.se är inte rätt plats att diskutera detta. Och det fattar väl ni själva?
tack för ordet.
erik skrev:
Hmm.. sen är det så att ni läser bara aftonbladet och skvaller tidningarna. De förstäker eran stimuli i hjärnan. Blåser upp det.
Sen är det så att den som klär sig väldigt utmanande får typ räkna med att bli överfallen. Ledsen men så sant. Synd ändå att våldtäkt sker för det skadar ens självförtroende och man bär med sig det hela livet.
Men opium.se är inte rätt plats att diskutera detta. Och det fattar väl ni själva?
tack för ordet.
Var är "rätt plats" för denna diskussion då, lille vän?
Med tanke på intelligensnivån i ditt inlägg, är jag säker på att du inte har en aning..
erik skrev:
tack för ordet.
Du e själv barnlös låter det som. Våldtäcktsmän/kvinnor = nackskott på plats. Svårare än så är det inte. Tycker man att tjejer får typ räkna med det skall man utvisas/ skogspromenad med avslutande nackskott.
Caput Mortum skrev:
erik skrev:
tack för ordet.Du e själv barnlös låter det som. Våldtäcktsmän/kvinnor = nackskott på plats. Svårare än så är det inte. Tycker man att tjejer får typ räkna med det skall man utvisas/ skogspromenad med avslutande nackskott.
jo. för att verkställa detta på snabbast och smidigast möjliga sätt borde vapenlisens och revolver vara självklara acessoarer (stavas det så?+) vid utmanande klädsel och skogspromenader på tu man hand.
Som jurist måste jag tillägga att nästan all debatt om själv domarna i sig är irrelavant och ofta felaktig. I slutändan handlar det om bevisvärdering och inte sällan står ord mot ord, i sådana fall måsten man fria eller fälla. Valet är, om man ser på problematiken från lite höjd, om vi vill fälla fler, även oskyldiga eller fria fler, även skyldiga. Tyvärr.
Vad gäller aftonbladet och expressen, hmn...cencur kanke inte var så dumt ändå.
Fråga dig själv, har du läst fallet? Har du läst lagen? Har du läst förarbetena? Har du ens läst juridik?
Har du läst kvällstidningarna?
Det jag inte förstår förstör jag är kanske inte det bästa sättet att handskas med komplexa problem.
Senast redigerat av gimmiesome (2006-07-14 09:30:35)
napalm skrev:
det är fan sjukt att straffet för våldtäkt inte är mycket längre än den allmänna värnplikten
Är det lika lätt att slippa ifrån båda?
gimmiesome skrev:
Fråga dig själv, har du läst fallet? Har du läst lagen? Har du läst förarbetena? Har du ens läst juridik?
Har du läst kvällstidningarna?
Det jag inte förstår förstör jag är kanske inte det bästa sättet att handskas med komplexa problem.
Din jävla slipsfitta....
Man behöver inte suga sig genom en kass juridik linje för att fatta vad som är rätt och fel.
Det är sådana som du som försvarar brott som våldtäkt och övergrepp och släpper ut dessa ickemänniskor på gatan igen.
Kom du ut bakvägen eller?
För några veckor sedan var det en organisation som åkte ut till skolor, dagis och boende i ett område där det nyss flyttat in en pedofil.
De delade ut flygblad med passfoto, personnummer och hans nya bostadsadress.
Mannen hade blivit dömd upprepade gånger för bland annat våldtäkt mot barn och grovt sexuellt utnyttjande av barn.
Men det är kanske olagligt enligt sådana som dig?