|
|
OBS! Denna sida innehåller vuxet material och är under inga omständigheter lämplig för personer under 18 års ålder.
Du är inte inloggad. Registrera dig på några sekunder och logga in för att kunna skriva och slippa ovanstående reklam.
Jag tror att någon gång för mycket längesedan så var det några som började äta svampar och olika växter.
Då fick dom syner och idéer om andar och gudar.
Människor började utveckla olika religioner och kulturer.
Synerna de fick på svamp målades upp på grottväggar och hudar.
De stenhöga medicinmännen berättade om en värld bortom denna.
Fantasi och förmågan att tänka abstrakt utvecklades och belönades.
Jag tror att diverse svampar var det som tog oss från att vara djur till det vi idag kallar Människor.
Våran uppfattning om andlighet och hela vår kultur grundas på några höga stenåldersmänniskor.
Ifall ingen hade ätit svamp och flummat hårt så skulle vi förmodligen fortfarande sitta i en grotta och gömma oss från vilda djur.
Det kan vara så, men det är mycket mer som har spelat in även om det du säger har haft en enorm betydelse för hur världen ser ut idag.
Inga droger = En helt annorlunda värld
Utan droger, hade vi ens kommit på konceptet med mediciner alls t.ex? En värld utan mediciner är väl inte direkt en värld där människan härskar. Vi är inget djur som är särsilt stryktåligt eller bra anpassat alls. Vi är hårlösa infektionskänsliga apor och våra barn tar minst 15 år på sig att bli kapabla att ta hand om sig själva och få egen avkomma. Jag skulle säga att det är tre stora saker som gjort mest skillnad i vår historia;
1. Droger/Mediciner (religion/överlevnad/kultur)
2. Vapen/Verktyg (Vi skulle inte varit så jävla effektiva älgjägare med händerna som enda kraft direkt? INga vassa tänder, styrka eller snabbhet heller)
3. Kläder/Hyddor(hus) (Hade vi bara kunnat göra som gorillor t.ex som gör en enkel bädd av blad att sova på inför varje natt så hade vi nog inte heller kommit så mycket längre än vad gorillan har gjort. Utan kläder - inga människor där det inte är jävligt varmt)
Prosten skrev:
Jag skulle säga att det är tre stora saker som gjort mest skillnad i vår historia;
Fyra stora saker skulle jag vilja påstå.
1. Droger/Mediciner (religion/överlevnad/kultur)
2. Vapen/Verktyg (Vi skulle inte varit så jävla effektiva älgjägare med händerna som enda kraft direkt? INga vassa tänder, styrka eller snabbhet heller)
3. Kläder/Hyddor(hus) (Hade vi bara kunnat göra som gorillor t.ex som gör en enkel bädd av blad att sova på inför varje natt så hade vi nog inte heller kommit så mycket längre än vad gorillan har gjort. Utan kläder - inga människor där det inte är jävligt varmt)
4. 1995 - Kai Nurminen gör 31 mål för HV under säsongen 95/96.
Sen finns det ju annat oxå.
Vad kommer det sig att Indianerna blev totalt alkoholiserade när den vita mannan bjöd dem på sprit?
Indianerna måste ju ha haft andra rusdrycker innan vita mannen kom.
Och med all säkerhet rökte/åt dom alla tänkbara växter och rötter.
Detta gäller även eskimåer och samer.
I stort sett alla urinnevånare verkar ha en mycket dålig genetisk förutsättning att hantera alkohol.
Abuse skrev:
I stort sett alla urinnevånare verkar ha en mycket dålig genetisk förutsättning att hantera alkohol.
Säkerställt faktum: Civiliserade människor tål sprit. Lappjävlar, negrer, hottentotter och kvinnor gör det inte.
Abuse skrev:
Vad kommer det sig att Indianerna blev totalt alkoholiserade när den vita mannan bjöd dem på sprit?
Indianerna måste ju ha haft andra rusdrycker innan vita mannen kom.
Och med all säkerhet rökte/åt dom alla tänkbara växter och rötter.
Detta gäller även eskimåer och samer.
I stort sett alla urinvånare är fattiga och på gränsen till utrotning... alkohol underlättar lidandet och fungerar som ett utdraget självmord. Evolution kallas det. Visst är det vackert?
Förlorare:
Vinnare:
Religion tycker jag ungefär är detsamma som kultur, det är något som håller samman människor och skapas just av den anledningen, ett sätt att skapa fred och samarbete vilket homo homo gay sapiens tjänade på tydligen. Typ som lagboken, skara sommarland, tv3, schlager, hv71, opium.se och mcdonalds är idag
Om man tänker på liknande människoapor så kanske neandertalarnas utrotning berodde på brist på kultur och därmed små grupperingar trots större hjärna är nutida människan.
En människas identitet är det viktigaste som finns för människan, denna skapas genom kulturen (gudatro, vänner, skola, yrke etc).
Kulturen är det som håller ihop människorna och gör civilisationen möjlig, det är ingen lek. Det är vad som skiljer människan från djuren.
indianer och asiater bär alla på en genetisk variation som gör att de blir lättare påverkade av alkohol och dessutom får värre bakfyllor...
med detta sagt så innebär det inte att de inte kände till alkohol, men i sydamerika användes alkoholdryckerna främst för att försätta sig i transtillstånd... i nordamerika vet jag inte hur det låg till med den saken...
när det gäller röka så är det ju något som vi fick från indiankulturerna... och det gick ju bra för oss eller vad säger ni???? *host host* *vääääääääs*
SickBrain skrev:
4. 1995 - Kai Nurminen gör 31 mål för HV under säsongen 95/96.
Hur gör man då? Röker man fanskapet, sniffar suspensoir eller måste han införas i kroppen? ![]()
schizo skrev:
...alkohol underlättar lidandet och fungerar som ett utdraget självmord.
cheezedoodle skrev:
när det gäller röka så är det ju något som vi fick från indiankulturerna... och det gick ju bra för oss eller vad säger ni????
Kan inte låta bli att dra slutsatsen att indianerna vinner...
Alla indianer som kan slås ihjäl har redan slagits ihjäl.
Medan rökning dödar tusentals var dag fortfarande...
Röda jävlar... ![]()
*får en rökhostattack*
Här i norden har vi tyvärr inte så mycket hallucinogena
röd flugsvamp, toppis släktet kan man trippa på, även
belladona, gråbo, spiklubba. ![]()
Det ska jag lära ut till mina elever på biologi timmen
Trippar man på spiklubba kan man vakna med avklippt kuk....
Eller så kan man få för sig att dra ut sina tänder.
Änglatrumpet är snäppet värre, och den säljs på ICA.....
Abuse skrev:
Änglatrumpet är snäppet värre, och den säljs på ICA.....
Bara för att verkligne klargöra;
MAN SKALL ICKE STOPPA I SIG DATURA/SPIKKLUBBA/ÄNGLATRUMPET/BELLADONNA/FLUGSVAMP
Så ingen fjortis får idéer ![]()
Prosten skrev:
Abuse skrev:
Änglatrumpet är snäppet värre, och den säljs på ICA.....Bara för att verkligne klargöra;
Så ingen fjortis får idéer
Verkligen...
Polisen omhändertog 2 pojkar i 15 års åldern när de badade nakna i fontänerna på torget i somras.
100 pers stod och skrattade och pekade.
De skulle bara dränka ormarna som slingrat sig runt deras kroppar, sa dom till snuten.
En tredje 15 åring hittades uppflugen i ett träd morgonen efter, där hade han suttit i nästan 6 timmar.
"Jag kommer ner när ormarna är borta!" sa han till polisen.
Stor varning på Änglatrumpet och liknande!
Prosten skrev:
Abuse skrev:
Änglatrumpet är snäppet värre, och den säljs på ICA.....Bara för att verkligne klargöra;
Så ingen fjortis får idéer
Flugsvamp ska väl ändå inte vara nån fara så länge man är noga att torka den eller?
MrInnocent skrev:
Prosten skrev:
Abuse skrev:
Så ingen fjortis får idéerFlugsvamp ska väl ändå inte vara nån fara så länge man är noga att torka den eller?
testa vettja.... ![]()
MrInnocent skrev:
Prosten skrev:
Abuse skrev:
Så ingen fjortis får idéerFlugsvamp ska väl ändå inte vara nån fara så länge man är noga att torka den eller?
När det gäller flugsvamp är det bara det röda skinnet, torkat, som man ska ha för att få önskad effekt, det övriga sliter otroligt på lever och njurar och kan vara väldigt farligt. En sak är säker även om man kanske inte dör, man kommer bli riktigt jävla sjuk i en evighet och kanske bli skadad för livet. Hörde en vandringssägen om en man som injicerat avkok av flugsvamp och dött på akuten.
Jag har rökt och ätit flugsvampsextrakt utan oönskade gifter och det är något man inte vet vad man ska tro om. Jag har också rökt torkade skinn från flugsvamp.
Man dreglar otroligt mycket och det sprutar tårar ur ögonen samtidigt som man känner sig bortdomnad och lätt i kroppen och ser lite dimmigt, sen om man tar tillräckligt så somnar man där man sitter utan att ens märka det för att sedan vakna upp i nåt slags berusat tillstånd där man är ett ganska bra tag. När man slocknar sådär och sen vaknar är man inte medveten om att man legat livslös i 30-60min, mina vänner skrek åt mig och slog mig utan respons sen satte jag mig upp efter en timme och visste inte ens att någon tid passerat.
En polare till mig skulle köpa ut öl åt mig då jhag vid denna tid var en 18 åring, han hade ätit extraktet. Han såg helt normal ut förutom lite glansig i ögonen, jag gav honom pengarna och han fattade inte vad han skulle med dom till, noll minne. Men nåja han lyckades handla öl till slut, efter att ha glömt bort det påväg in i affären typ 5gr. Man blir lite som att gå i sömnen, man vet inte om man är berusad eller inte.
Jag har lagt av med flugsvampen nu. Det är så 2001.
Senast redigerat av Prosten (2009-11-19 16:53:03)
Prosten skrev:
Hmmm du är väl 21-22 år nu eller hur? Med andra ord så har du knarkat sedan 13-14års ålder........ Jösses vad ballt. ![]()
Cyberkalle skrev:
Prosten skrev:
Hmmm du är väl 21-22 år nu eller hur? Med andra ord så har du knarkat sedan 13-14års ålder........ Jösses vad ballt.
Droger är definitivt coolt, annars skulle ju ingen syssla med det.
Droger kan även göra en cool, så som Mikael Persbrant, Jhonny Depp och Hunter Thompson.
Men droger kan också göra det här;
Och det vill man ju inte, i.a.f inte jag.
Men, ett liv utan droger kan göra att man blir såhär;
Och det är ju inte heller direkt något att eftersträva, den där svennson-vardagshjälte grejen där man är bitter på alla som inte sköter sig och runkar till lagboken varje afton.
Man måste hitta balansen helt enkelt.